Na een spetterende opening kan niemand in Dordrecht en omgeving er meer omheen: Ames heeft een CUPRA Garage! Daarmee vertegenwoordigt Ames een uniek en snel groeiend merk in een spectaculaire showroom. Glen Ruijs, Carlos Medina Traverso en Erik Drijver zijn de gezichten van Ames CUPRA die klanten meenemen in de zogeheten ‘CUPRA Experience’.
CUPRA is een sportief automerk uit Spanje dat deel uitmaakte van SEAT, maar sinds 2018 een zelfstandig merk is binnen de Volkswagen Group. De naam is een afkorting van Cup Racing en verwijst daarmee naar de oorsprong in de autosport. Het merk blijft groeien in Nederland en is vanaf nu ook te bewonderen bij Ames!
De showroom van Ames CUPRA Dordrecht is niet zomaar een plek waar auto's staan, maar een belevingsruimte waar klanten ondergedompeld worden in een sfeer van luxe, innovatie en exclusiviteit. Met een industriële uitstraling, een bar, sfeervolle loungehoeken en muziek wordt een unieke sfeer gecreëerd. Glen, Carlos en Erik zijn ‘gastheren’ in de garage. “Het merk CUPRA doet wat bij de klant. Het staat voor een beleving,” vertelt Glen. “Dit is geen traditionele showroom en dat is verrassend voor de klant. Ons werk is daardoor extra leuk geworden.”
Beleving van binnen en buiten
CUPRA wil sterke retail partner inzetten met een stabiel rendement voor de toekomst. Dat vond het merk in Ames. “Toen Ames gevraagd werd om een CUPRA Garage te openen, hebben we volmondig ‘ja’ gezegd. We willen graag relevant blijven voor onze klanten en hen een breed merkenpalet bieden. Daarnaast geloven we bij Ames in de beleving die je bij CUPRA krijgt,” zegt Erik. Die beleving komt onder meer terug in de technische snufjes van de auto. Glen: “CUPRA doet er alles aan om de bestuurder een optimale rijervaring te bieden. Zo is er bijvoorbeeld de CUPRA-knop, waardoor de auto een ongekend sportief karakter krijgt. De muziekliefhebber kan zijn hart ophalen met de beste geluidsinstallatie en voor de ultieme beleving kun je zelfs motorgeluid uit je speakers laten klinken.” Het oog wil ook wat. Erik: “Het is mooi hoe je deze auto kunt personaliseren, bijvoorbeeld met een matte kleur, koperen accenten en extra sportieve stoelen. Het wijkt af van de standaard.” Ook de elektrische modellen van CUPRA kennen een futuristisch ontwerp en een uitzonderlijke rijbeleving.
Actieradius en rijplezier
In vergelijking met andere merken, onderscheidt CUPRA zich door de grote keuzevrijheid voor klanten. Dat trekt met name autorijders uit het hogere segment aan. “Deze klanten zijn geïnteresseerd in de innovatieve snufjes en het design,” vertelt Erik. Ook Glen ziet dat terug, zeker na een proefrit. “Mensen komen verrast binnen en zijn onder de indruk van het design van de auto. Als ze instappen en de leuke technische snufjes zien, krijgen ze echt een ‘wow-effect’.” Tijdens het rijden kunnen klanten zelf de beleving ervaren. Erik: “CUPRA vindt niet alleen actieradius en verbruik belangrijk, maar ook het rijplezier. Dus dat je spanning voelt en als je het gaspedaal indrukt, er ook echt wat gebeurt.”
Complete ervaring
Met vele klanten uit de regio is de showroom goed bezocht. Glen: “De klant oriënteert zich al goed online. Na de proefrit kijken we mee naar de details: wat zijn de wensen? Zo maken we de ervaring compleet.” Naast de mooie decoratie, ruim opgestelde auto’s en ontspannen sfeer in de showroom, is het Ames-team in de CUPRA garage een grote factor. Glen en collega Carlos zijn dankzij hun horeca achtergrond heel servicegericht. Ook bij dit nieuwe merk staan de 7 basiswaarden van Amega, waar Ames onderdeel van uit maakt, hoog in het vaandel. “We zijn servicegericht en verkopen geen ‘nee’. We kijken altijd met de klant naar een alternatief. Naar de klant en collega’s toe zijn we betrokken,” legt Erik uit. Dat werkethos is merkbaar en voelbaar in de zaak.
Beleef de Ames CUPRA Dordrecht showroom zelf en kom langs aan de Laan der Verenigde Naties 55 in Dordrecht.