NL
078 - 6321000

Vakantie in het buitenland

 

Gaat u met uw Audi op vakantie naar het buitenland?

Voorkom dat u tijdens uw vakantie ongewenst voor verrassingen komt te staan. Zorg dus niet alleen voor een reis- en annuleringsverzekering, maar check voor vertrek ook het oliepeil, het koelvloeistofniveau en de bandenspanning van uw voertuig(en). Controleer ook vooral de aanwezigheid en kwaliteit van een reserveband of bandenreparatieset van uw voertuig en/of aanhanger of caravan. Voor al deze controles kunt u ook terecht bij Ames Autobedrijf. Na een zomer- of wintercheck kunt u met een veilig gevoel op vakantie.

Mocht u toch autopech ervaren in het buitenland, dan vindt u hier de beste tips:

Niet in alle landen van Europa is de pechhulp geregeld zoals wij die in Nederland gewend zijn. In landen als Frankrijk, Italië en Spanje worden vooral bergers ingezet, omdat het daar wettelijk niet is toegestaan langs de weg te sleutelen. Houd er rekening mee dat de service en wachttijden in het buitenland anders kunnen zijn dan u gewend bent in Nederland.

Pech onderweg

  • Bel altijd direct met de alarmcentrale van de Audi Mobiliteitsgarantie, telefoonnummer buitenland (+31) 800-28344857.
  • Beide nummers zijn 24 uur per dag bereikbaar
  • Houd uw Audi Serviceboekje met de onderhoudsgegevens bij de hand.
  • De medewerker zal u enkele vragen stellen over kilometerstand auto, naam en plaats van uw eigen Audi dealer, meldcode en het onderhoud van uw auto. De meldcode (laatste 4 cijfers van het chassisnummer van uw auto) vindt u op het kentekenbewijs van uw auto.
  • Bij het doorgeven van de locatie heeft u altijd een wegnummer en de KM-aanduiding van de weg nodig. Ook moet u goed weten tussen welke plaatsen u staat. Alleen GPS-data zijn niet voldoende, deze kunnen nog niet ingezet worden om uw plaats te bepalen.
  • Heeft u een leaseauto, dan kan het zijn dat u contact op moet nemen met de alarmcentrale van uw leasemaatschappij. Checkt u dit voor vertrek en zorgt u dat u het nummer in uw telefoon heeft staan.

Landen

Audi Mobiliteitsgarantie is geldig in de volgende landen:

Als directe reparatie niet mogelijk is

Soms is reparatie ter plaatse niet mogelijk. In dat geval is vervoer van uw auto naar het dichtstbijzijnde dealerbedrijf nodig. Als daar, na diagnose blijkt dat reparatie binnen 3 uur niet mogelijk is, dan biedt Audi de volgende services:

  • Andere vervoersmogelijkheid zoals taxi of openbaar vervoer (tot max. €77,- of;
  • Vervangende auto voor de duur van de reparatie (tot maximaal 5 dagen) of;
  • Hotelovernachting voor u en uw passagiers (max. 5 dagen incl. ontbijt).
  • Vergoeding van verder reizen met vliegtuig of trein, indien u geen gebruik maakt van een vervangende auto. De vergoeding bedraagt max. €450,- per persoon.
  • Vergoeding van de kosten (taxi of openbaar vervoer) voor uw vervoer naar de Audi Servicepartner tot max. €80,-
  • Vergoeding van onder meer parkeergeld en telefoonkosten tot max. €30,-
  • Onderdelenservice, per express versturen van benodigde onderdelen in West Europa
  • Repatriëring van de auto tot max. €500,- als repaatie niet mogelijk is. Wanneer u zelf de auto ophaalt, behoudt u het recht op deze vergoeding. 

Mocht het voorkomen dat u één van deze services zelf voor moet schieten, dan kunt u de kosten bij terugkomst in Nederland declareren bij uw Ames Autobedrijf. Uiteraard dient u dan wel over een factuur te beschikken.

Naast de bovenstaande informatie komt er vaak nog veel meer kijken bij pech in het buitenland. Audi heeft een brochure uitgebracht: Hulp in het buitenland.
De brochure kunt u onder aan de pagina downloaden. Vergeet niet deze brochure met u mee te nemen op vakantie.

Tot slot nog een laatste tip van Ames Autobedrijf:

Heeft u een reservesleutel? Neem deze dan mee op vakantie. Handig voor als de auto per ongeluk op slat gaat met de sleutel er nog in. Of u de zee in duikt met uw sleutel in uw zwembroek.

 


Downloads

Heeft u onze
hulp nodig?