Ames sponsor Stichting Make a Memory

Ames Autobedrijf is al een aantal jaren sponsor van Stichting Make a Memory. Deze stichting fotografeert op verzoek van ouders en via bemiddeling van zorgprofessionals ernstig zieke, terminale en overleden kinderen in de leeftijd van 23 weken (zwangerschap) tot en met 17 jaar.

Met een landelijk netwerk van ruim 120 fotografen worden thuis of in het ziekenhuis foto’s gemaakt als blijvende herinnering en hulp bij het verwerken van het verlies. De fotografen werken belangeloos en ook voor de ouders zijn er geen kosten verbonden aan het ontvangen van de foto’s. Alle kosten worden gedragen door sponsoren, donaties en schenkingen.

Door een trieste gebeurtenis in september 2013 in het leven van collega Aad van der Torre, is Ames in aanraking gekomen met deze stichting. Aad was destijds Service Manager bij Ames Autobedrijf. Sinds een aantal jaren vervult hij deze functie bij Van Mill, welke ook onderdeel is van dealerholding Amega. “De foto’s die toen zijn gemaakt net voor het overlijden van onze kleinzoon, zijn een dierbare herinnering voor ons” aldus Aad van ter Torre. “De stichting zal altijd een plaatsje in mijn hart houden”. Zo is Aad ook al eens de Mont Ventoux op gefietst  om geld op te halen voor de stichting. Reinier de Koning vult aan; “Deze gebeurtenis heeft ons destijds diep geraakt en mede daarom hebben we besloten deze stichting te ondersteunen.”  

 

Onlangs werd de samenwerking verlengd waardoor de medewerkers weer veilig op pad kunnen. Rian van Schaik van Stichting Make a Memory ontving de sleutels van de Up! uit handen van Aad van der Torre.

Lees ook

Ames AA Lease en FC Dordrecht samen staan we sterker wo, 24 april
Al tientallen jaren zijn Ames Autobedrijf en AA Lease sponsor van FC Dordrecht. De bedrijven versterken elkaar op verschillende gebieden en ondersteunen hiermee de Betaald Voetbal Organisatie van de stad. Met Energiek Dordt is er een nieuw elan gekomen. Vorig jaar werd er een klimaatneutrale wedstrijd gehouden tussen FC Dordrecht en Top Oss, waarbij duurzame mobiliteit een prominente rol kreeg. Ook nu en in de toekomst maken de 3 partijen met elkaar impact op maatschappelijk niveau. Lees het volledige artikel.
Leen de Koning: “Een klassieke auto brengt het gesprek op gang” ma, 29 januari
Eigenlijk moet elke dealer een paar klassieke modellen van de Volkswagen-groep hebben, vindt Leen de Koning, directeur van dealerholding Amega Groep. “Je zoekt altijd een verbinding om de klant te leren kennen. De klassieke auto is die verbinding.”