CUPRA is de nieuwe partner FC Barcelona

CUPRA en FC Barcelona zijn een wereldwijde samenwerking aangegaan, waarmee CUPRA exclusief de officiële auto- en mobiliteitspartner van de voetbalclub wordt. CUPRA – onderdeel van SEAT – bundelt de komende vijf seizoenen de krachten met de club uit de stad waar het automerk zijn thuisbasis heeft.

Deze overeenkomst – die verder gaat dan een traditionele samenwerking – is gestoeld op drie strategische pijlers. Allereerst stammen beide partners uit Barcelona en hebben ze een gezamenlijk doel om het imago van de stad wereldwijd een extra boost te geven. Daarnaast streven de twee allebei naar het stimuleren van jong talent en innovatie. En tot slot delen de twee merken gemeenschappelijke waarden als passie, ambitie en een wereldwijde presence. Op basis van deze gedeelde waarden gaat de alliantie tussen CUPRA en FC Barcelona unieke ervaringen creëren voor hun fans wereldwijd en stedelijke mobiliteitsprojecten ontwikkelen rondom het stadion van FC Barcelona: Camp Nou.

SEAT President en CUPRA bestuursvoorzitter Luca de Meo en FC Barcelona President Josep Maria Bartomeu ontmoetten elkaar vandaag in Camp Nou voorafgaand aan Barça’s eerste thuiswedstrijd in La Liga 2019-2020. “Deze innovatieve alliantie met één van ‘s werelds mooiste voetbalclubs onderschrijft onze sterke toewijding voor het merk CUPRA en de toekomst van mobiliteit in Barcelona. Bovendien gaat de samenwerking met een wereldwijd instituut als FC Barcelona – met een fanbase van meer dan 340 miljoen mensen – een boost geven aan onze globaliseringsstrategie,” aldus De Meo.

Over CUPRA

SEAT lanceerde vorig jaar CUPRA als een nieuw, opzichzelfstaand merk. Al sinds 1996 staan de vijf letters voor het sportiefste dat SEAT te bieden heeft en de afgelopen anderhalf jaar heeft CUPRA zijn eigen identiteit ontwikkeld als zelfstandig merk. CUPRA staat synoniem voor verfijning en exclusiviteit, met auto’s gemaakt dóór liefhebbers vóór liefhebbers die op zoek zijn naar een passioneel ontwerp, sportiviteit en aansprekende prestaties.

FC Barcelona President Josep Maria Bartomeu verklaarde op zijn beurt: “We zijn verheugd met de overeenkomst met CUPRA als FC Barcelona’s nieuwe officiële auto- en mobiliteitspartner. Samen zetten we een nieuwe koers uit, op basis van gedeelde merkwaarden als vraag, passie, ambitie en teamwork. Deze innovatieve alliantie biedt ons de mogelijkheid om onze fans wereldwijd unieke ervaringen te bieden. Bovendien kunnen we hierdoor samenwerken bij de ontwikkeling van nieuwe oplossingen die de stedelijke mobiliteit in Barcelona verder verbeteren.”

Bijzondere samenwerking

Naast de rol als exclusieve officiële auto- en mobiliteitspartner wordt CUPRA tevens één van FC Barcelona’s ‘Global Official Partners’. De twee merken delen hetzelfde DNA met het oog op hun gezamenlijke visie op het creëren van een unieke stijl en hun voorliefde voor prestaties.

De speciale samenwerking tussen CUPRA en FC Barcelona komt rondom het stadion visueel tot uiting en voorziet tevens in een CUPRA VIP Box in Camp Nou voor alle thuiswedstrijden van de club. Naar verwachting wordt buiten het stadion tijdelijk tevens een speciaal gebied ingericht waar Barça-fans kennis kunnen maken met het merk CUPRA.

Gezamenlijke visie op de toekomst

Verder gaan SEAT, CUPRA en FC Barcelona samen oplossingen voor micromobiliteit en elektromobiliteit rondom het Camp Nou-stadion ontwikkelen. De faciliteiten van het beroemde voetbalstadion fungeren daarbij als testlab voor stedelijke mobiliteitsprojecten in Barcelona.

Aanvullende details over de gezamenlijke projecten tussen SEAT & CUPRA en FC Barcelona worden binnenkort bekendgemaakt.

Lees ook

CUPRA vanaf nu een officieel eigen merk do, 22 februari
CUPRA is vanaf vandaag officieel een separaat merk. Inclusief eigen logo en website. Het nieuwe merk zal zich (net als destijds onder de vlag van SEAT) richten op de meest sportieve auto’s in het segment. Het eerste wapenfeit van CUPRA is de Ateca. De benaming van de auto is dus CUPRA Ateca.
CUPRA Ateca vr, 23 februari
CUPRA is vanaf 22 februari 2018 officieel een separaat merk. Inclusief eigen logo en website. Het nieuwe merk zal zich (net als destijds onder de vlag van SEAT) richten op de meest sportieve auto’s in het segment. Het eerste wapenfeit van CUPRA is de Ateca. De benaming van de auto is dus CUPRA Ateca. Qua motorisering krijgt de CUPRA Ateca de 300 pk sterke 2.0 TSI onder de kap die we kennen van de Leon CUPRA R. Vanbuiten is de CUPRA Ateca te herkennen aan een sportief aangeklede koets. De auto krijgt een eigen grille waarin het nieuwe CUPRA-logo is verwerkt. In de onderste grille is de merknaam CUPRA eveneens te zien. De CUPRA komt bovenaan de Ateca-ladder te staan en dat betekent dat de auto optimaal is uitgerust. Hieronder een greep uit het brede aanbod van eigenschappen: Keyless entry, een inductielader voor smartphones, een 360-graden-camera en een 8-inch touchscreen. Nederlandse prijzen volgen in een later stadium.