Audi e-tron GT

Vanaf € 104.895

 Volledig elektrisch

 Tot 487 km actieradius

 Gran Turismo

Audi e-tron GT 

Vierdeurs coupé met de lange wielbasis van een klassieke gran turismo

Met de e-tron GT en RS e-tron GT vindt Audi de gran turismo opnieuw uit. De vierdeurs coupés combineren een gestroomlijnd, elegant design met de kracht en efficiency van elektrische aandrijving. De innovatieve 800 Volt-technologie maakt het supersnel opladen van de 85 kWh-accu mogelijk. De Audi e-tron GT heeft een actieradius van maximaal 487 kilometer* (WLTP).  

Audi markeert de introductie van de prachtige, elektrische gran turismo met twee aantrekkelijke limited editions: de e-tron GT edition ZERO en de e-tron GT edition ZERO Competition. Van de edition ZERO-modellen zijn in totaal slechts 100 exemplaren beschikbaar. De prijzen van de Audi e-tron GT, die altijd beschikt over quattro elektrische vierwielaandrijving, beginnen bij € 104.895.

Audi e-tron Experience Dagen

Heeft u al eens overwogen om elektrisch te gaan rijden maar heeft u de stap naar een elektrische auto nog niet genomen? Of bent u gewoon benieuwd naar het huidige aanbod elektrische Audi modellen? Speciaal voor u organiseren wij op vrijdag 1 oktober en zaterdag 2 oktober een Audi e-tron Experience. Tijdens deze dagen krijgt u de unieke kans om de verschillende elektrische Audi modellen te ervaren. Meld u nu snel aan!

Meer over dit e-tron event

Werner Budding op pad met onze Audi e-tron GT

Wij hebben deze elektrische sportwagen sinds april 2021 in de showroom staan dus het werd tijd om de krachtige prestaties van de e-tron GT te testen op het RDW-circuit in Lelystad.

Autojournalist Werner Budding deed dit voor ons en vertelt u alles wat u moet weten over indrukwekkende elektrische sportauto.

Afmetingen & exterieur
Het design van de Audi e-tron GT en RS e-tron GT vindt zijn oorsprong in de Prologue concept car uit 2014 en de e-tron GT concept. De productieversie is 4,99 meter lang en 1,96 meter breed. De fraaie proporties van de gran turismo komen vooral op het conto van de lange wielbasis (2,90 m), grote spoorbreedte, ruim bemeten velgen (19-21 inch) en het lage silhouet (hoogte 1,41 m). De Cw-waarde van slechts 0,24 en actieve aerodynamische elementen als de elektronisch aangestuurde achterspoiler en luchtinlaten dragen bij aan een perfecte stroomlijn en daarmee aan het realiseren van een ruime actieradius. De uitgesproken vorm van de dorpels visualiseert de aanwezigheid van een krachtig accupakket.

LED-verlichting
Voor de Audi e-tron GT zijn drie LED-verlichtingsvarianten leverbaar. Standaard zijn LED-koplampen met dynamische richtingaanwijzers. Daarnaast is Matrix LED-verlichting leverbaar, desgewenst zelfs in combinatie met Audi Laser Light, dat voor extra lichtopbrengst zorgt bij gebruik van grootlicht. 

Een nieuwe vorm van quattro
Doordat elke as over een eigen elektromotor beschikt, hebben de e-tron GT-modellen quattro vierwielaandrijving met volledig variabele aandrijfkrachtverdeling. In ‘efficiency-modus’ zijn de GT’s voorwielaangedreven, maar zodra de omstandigheden dat vereisen (gladheid, vraag naar vermogen) komt de achterwielaandrijving er automatisch bij. Dat gebeurt in fracties van seconden (5 keer sneller dan bij het mechanische quattro-systeem). Als de bestuurder het ‘gaspedaal’ loslaat, gaan de e-tron GT-modellen ‘zeilen’ voor maximale efficiency. Het merendeel van alle dagelijkse remacties (vertraging tot 0,3 G) wordt uitgevoerd door de elektromotoren. Zo is tot 265 kW aan energie terug te winnen. De bestuurder kan tevens kiezen uit verschillende energieterugwinmodi. 

5 minuten laden voor 100 kilometer extra range
Het lithium-ion batterijpakket (85 kWh netto capaciteit) is in de wagenbodem van de Audi e-tron GT en RS e-tron GT geplaatst. Het draagt bij aan een laag zwaartepunt, een ideale gewichtsverdeling (circa 50:50) én de crashbestendigheid van de e-tron GT. Vier aparte koelcircuits maken het mogelijk om het accupakket op de optimale temperatuur te houden en het interieurklimaat perfect in te stellen. Een efficiënte warmtepomp, die restwarmte van het accupakket gebruikt, speelt een sleutelrol bij de interieurverwarming. 

Het accupakket verleent de e-tron GT een actieradius van 487 kilometer* (WLTP). Laden kan op vele manieren: van 11 kW wisselstroom (AC) tot 270 kW gelijkstroom (DC). In het laatste geval volstaat 5 minuten laden voor 100 kilometer extra reikwijdte. Het laden van 5-80% duurt onder ideale omstandigheden nog geen 23 minuten.

GT-waardig onderstel
Het onderstel van de Audi e-tron GT heeft veel aluminium componenten. Vierwielbesturing is optioneel. De e-tron GT heeft standaard 19 inch lichtmetalen velgen (20 inch voor de RS e-tron GT). Als optie zijn 21 inch exemplaren beschikbaar. Een remsysteem met stalen schijven rondom is standaard. De RS e-tron GT heeft standaard remmen met gecoate schijven (wolfraamcarbide). Dit systeem zorgt voor extra remkracht. De lagere slijtage beperkt ook de uitstoot van remstof. Optioneel is een remsysteem met keramische remschijven leverbaar. 

De driekamer-luchtvering met adaptieve demping (standaard op de RS) maakt een rijgedrag op afroep mogelijk. Via Audi drive select kan de bestuurder kiezen voor maximaal comfort, pure sportiviteit of een tussenvorm. Het electronic chassis platform (ECP) stuurt de onderstelsystemen aan. Een sperdifferentieel op de achteras (standaard op RS e-tron GT) zorgt voor nog meer rijplezier.

Bedieningsgemak volgens Audi
Het bedieningsgemak van de e-tron GT is typisch Audi. Belangrijke informatie wordt weergegeven via de Audi virtual cockpit plus en het MMI touch display. Veel functies zijn te bedienen via het multifunctionele stuur en door het aanraken van het touch-display, dat ook akoestische feedback geeft. Daarbij zijn veel functies met de stem te bedienen (natural voice control). Tot wel zes gebruikers kunnen persoonlijke settings opslaan. Een head-up display is leverbaar als optie.

100% connected
De e-tron GT en RS e-tron GT zijn 100% connected. Het standaard MMI navigatie plus systeem maakt gebruik van dataoverdracht met LTE-snelheid en een wifi-hotspot is geïntegreerd. Uiteraard kunnen e-tron GT-rijders gebruik maken van de diensten van Audi connect. Deze zijn beschikbaar in pakketten. Daarmee is het bijvoorbeeld mogelijk om bepaalde functies op afstand te bedienen. Bij één van de pakketten is online verkeersinformatie en navigatie met Google Earth inbegrepen. Amazon Alexa (de virtuele assistent) is beschikbaar en dat geldt tevens voor Car-to-X-diensten. Die laatste maken het door communicatie met verkeerslichten bijvoorbeeld mogelijk om maximaal te profiteren van een ‘groene golf’. De e-tron GT routeplanner berekent altijd de snelste route met de kortst mogelijke tussenstops bij snellaadpunten. Voor aankomst bij zo’n laadpunt zorgt de e-tron er automatisch voor dat de batterij de optimale temperatuur heeft. 

De Audi e-tron GT en RS e-tron GT worden in de Böllinger Höfe-fabriek in het Duitse Neckarsulm geproduceerd. De productie geschiedt CO2-neutraal en Audi zet daarbij tevens in op het beperken van het gebruik van grondstoffen. Elke e-tron GT ondergaat een testrit van 40 kilometer voordat hij naar een Audi-dealer wordt getransporteerd. 

Meer informatie

Acceleratie van 0 naar 100 km/h

4,1 seconden

Elektrische actieradius max.

487 kilometer
Download factsheet

Vermogen max.

646 pk

Maak nu een proefrit

De Audi e-tron GT is op 23 april gearriveerd bij Ames Audi Centrum in Dordrecht. Wilt u als één van de eerste de indrukwekkende rijprestaties van onze nieuwe spectaculaire gran turismo ervaren? Plan dan direct een proefrit!

Plan een proefrit

Audi e-tron GT
Audi e-tron GT in Dordrecht
Audi e-tron GT in Dordrecht

GT-prestaties én e-tron sport sound

De e-tron GT heeft een 175 kW/238 pk sterke elektromotor op de vooras en een 320 kW/435 pk sterke motor op de achteras. Het systeemvermogen bedraagt 350 kW/476 pk. In Boost-modus is zelfs 390 kW/530 pk beschikbaar. Het maximale koppel bedraagt 630 Nm (640 Nm in boost-modus). In Boost-modus vergt de acceleratie van 0-100 km/u 4,1 seconden. De topsnelheid van de e-tron GT bedraagt 245 km/u. Dankzij een 335 kW/456 pk sterke elektromotor op de achteras heeft de RS e-tron GT een systeemvermogen van 440 kW/598 pk (475 kW/646 pk in Boost-modus) en een koppel van 830 Nm. Hij accelereert in 3,3 seconden van 0-100 km/u. De (begrensde) topsnelheid bedraagt 250 km/u. De razendsnelle acceleraties zijn mede te danken aan de tweetraps transmissie. De tweede versnelling er voor maximale efficiency.

Voor de e-tron GT heeft Audi de e-tron sport sound ontwikkeld. Speciale luidsprekers geven zowel binnen als buiten een speciale, herkenbare sound weer. De sound(intensiteit) is via Audi drive select in te stellen.

audi e-tron gt

Expressieve accenten

De gunstige stroomlijn zorgt ook voor functionele details. Van de slimme luchtinlaten aan de voorkant via de luchtgeleidende wielkasten tot aan de in het oog springende achterdiffuser. Afhankelijk van de rijomstandigheden wordt de aerodynamica actief aangepast.

 

Aanmelden e-mailnieuwsbrief

Uitvoeringen van de Audi e-tron GT

e-tron GT

Vanaf € 104.895

e-tron gt quattro

Uitrusting bevat o.a.:

  • Audi singleframe in Heklagrijs
  • Sportstoelen (8-voudig elektrisch verstelbaar)
  • MMI navigatie plus
  • Audi virtual cockpit
  • Onderstel met demperregeling

e-tron GT edition ZERO

Vanaf € 127.995

Uitrusting bevat o.a.:

  • Audi singleframe in Heklagrijs
  • Matrix LED koplampen met Audi Laserlicht (grootlicht tot 600 meter ver)
  • Velgen, gegoten lichtmetaal 21" “5-dubbelspaak-Konkavmodule”-design (vóór: 9,5J x 21 / achter: 11,5J x 21)
  • Sportstoelen pro (18-voudig elektrisch verstelbaar)
  • Audi exclusive lasergrafering in achterzijruit “edition ZERO 1/100”

e-tron GT edition ZERO Competition

Vanaf € 127.995

e-tron gt zero competition

Uitrusting bevat o.a.:

  • Audi singleframe in zwart glanzend
  • Optiekpakket zwart met Audi ringen en modelomschrijving in zwart glanzend
  • Matrix LED koplampen met Audi
  • Laserlicht (grootlicht tot 600 meter ver)
  • Velgen, gegoten lichtmetaal 21" “5-dubbelspaak-Konkavmodule”-design (vóór: 9,5J x 21 / achter: 11,5J x 21)
  • Audi exclusive lasergrafering in achterzijruit “edition ZERO 1/100

RS e-tron GT

Vanaf € 146.295

e-tron rs

Uitrusting bevat o.a.:

  • Audi singleframe in zwart glanzend
  • Velgen, gegoten lichtmetaal 20" “5-dubbelspaak-Offset”-design (vóór: 9J x 20 / achter: 11J x 20)
  • Sportstoelen plus (14-voudig elektrisch verstelbaar)
  • Adaptive air suspension
  • Stalen remmen met tungsten carbid coating met remzadels in zwart

Audi e-tron GT edition ZERO

De Audi e-tron GT markeert een nieuwe mijlpaal in de geschiedenis van Audi. Om dat te benadrukken, heeft Audi de e-tron GT edition ZERO ontwikkeld. Deze limited edition vormt een ode aan de marktintroductie van het model en is beschikbaar in een oplage van slechts 100 exemplaren. Het bijzondere karakter wordt subtiel duidelijk gemaakt door een 1/100 edition ZERO-gravering in de achterste zijruit en een interieurbadge. Naast standaardelementen als MMI navigatie plus, 3-zone automatische airconditioning, interieurvoorverwarming/koeling en Audi drive select, beschikt de e-tron edition ZERO over 21 inch lichtmetalen velgen, Matrix LED-koplampen met Audi Laserlight, animatieverlichting bij het openen en sluiten van de auto en metallic lak.

Bij de instap worden bestuurder en passagier verwelkomd door verlichte instaplijsten. De sportstoelen pro - uitsluitend aan de edition ZERO voorbehouden - zijn met leder bekleed (honingraatmotief) en hebben 18 elektrische verstelmogelijkheden. Met het ambiente lichtpakket (multicolor) is de interieursfeer naar wens in te stellen en het Bang & Olufsen 3D Premium Sound System staat borg voor een unieke luisterervaring. Ook het Assistentiepakket ‘Plus’ is inbegrepen. Hierin komen hoogwaardige assistentiesystemen als adaptieve cruise control, fileassistent, active lane assist, Audi side assist en Top View 360 samen.

Vraag een offerte aan

Edition ZERO Competition

De tweede limited edition is de e-tron GT edition ZERO Competition. Hij combineert het luxeniveau van de e-tron GT edition ZERO met sportieve exterieuraccenten. Zo zijn de singleframe grille, bumpers, dorpels, buitenspiegels en Audi-ringen uitgevoerd in glanzend zwart en zorgt privacy glass voor een extra donker accent. In het interieur vallen de 14-voudig elektrisch verstelbare Sportstoelen plus op. Ook deze uitvoering heeft de exclusieve edition ZERO-raamgravering en een edition ZERO interieurbadge.

RS e-tron GT

Het sportieve topmodel van de e-tron GT-reeks is zeer krachtig (systeemvermogen 440 kW/598 pk) en beschikt standaard over quattro vierwielaandrijving. Ook het uiterlijk en de uitrusting zijn herkenbaar RS. De Audi RS e-tron GT is leverbaar vanaf € 146.295. 

De Audi RS e-tron GT laat overtuigend zien dat elektrische aandrijving, het stijlvolle gran turismo design en RS-sportiviteit een perfecte match zijn. Opvallende elementen van de RS e-tron GT zijn bijvoorbeeld 20 inch lichtmetalen velgen die zicht bieden op een hightech remsysteem met remschijven die zijn voorzien van slijtvaste wolfraamcarbidecoating. In goede RS-traditie zijn veel carrosseriedelen in glanzend zwart uitgevoerd, waaronder de grille, bumperelementen, dorpels en buitenspiegels. Matrix LED-koplampen zorgen op hun beurt voor hightech accenten.

In het interieur van de Audi RS e-tron GT smelten luxe en sportiviteit samen. Naast Audi virtual cockpit, MMI navigatie plus, achteruitrijcamera, 3-zone automatische airconditioning, interieurvoorverwarming/ventilatie en Audi drive select beschikt de RS e-tron GT bijvoorbeeld over 14-voudig elektrisch verstelbare Sportstoelen ‘plus’, een multifunctioneel met leder bekleed sportstuur (verwarmd), het ambiente lichtpakket (multicolor) en het Bang & Olufsen 3D premium sound system.

De nieuwe RS e-tron GT maakt zijn naam als topmodel ook op technisch gebied volledig waar. Zo heeft hij een aandrijflijn met twee elektromotoren (één op de vooras, één op de achteras). Het systeemvermogen bedraagt 440 kW/598 pk (475 kW/646 pk in boostmodus). De aandrijfkracht wordt volledig variabel, per individueel wiel via quattro vierwielaandrijving verdeeld. De 2-versnellingsbak draagt bij aan het realiseren van razendsnelle acceleratiecijfers: de sprint van 0-100 km/u duurt slechts 3,3 seconden. De topsnelheid van de RS e-tron GT is begrensd op 250 km/u. Andere factoren die bijdragen aan het rijplezier zijn de driekamer luchtvering met adaptieve demping en het sperdifferentieel op de achteras. Dankzij de e-tron sport sound kunnen ook medeweggebruikers meegenieten van het sportieve karakter.

Video's Audi e-tron GT

Alle kleuren van de Audi e-tron GT

audi e-tron gt rood
audi e-tron gt grijs
audi e-tron gt zilver
audi e-tron gt zwart
audi e-tron gt blauw
audi e-tron gt wit
audi e-tron gt glans
audi e-tron gt lichtblauw
audi e-tron gt goud

Snelladen: bij de juiste snellader is in zo'n 5 minuten is voor 100 km aan stroom getankt. Van 5% naar 80% duurt ongeveer 22 minuten. Daarnaast kunt u overal in Europa eenvoudig opladen.

Thuis laden: standaard is een 11kW-Boordlader, voor thuis laden of in de woonwijk. Sneller laden met wisselstroom kan met de optionele 22kW on-board charger.

audi e-tron gt

Actieradius maximaal benutten 

Er bestaat nog wel eens discussie over het verschil in de maximale actieradius en het daadwerkelijke rijbereik van een elektrische auto. Daarom hebben wij autojournalist Werner Budding gevraagd om een video te maken waarin hij uitlegt waardoor dit verschil ontstaat en geeft hij een aantal tips hoe u als bestuurder uw rijbereik kan vergroten.

Totaal oplossing voor elektrisch rijden

Wij bieden verschillende type laadpalen aan, ontdek welke oplossingen het beste bij uw situatie passen. Wij kunnen u voorzien in elke laadpaal behoefte: thuisladen, op het werk of op een openbare parkeerplaats. Met onze configurator ziet u snel en eenvoudig welke laadpaal het beste past bij u en uw auto. Bovendien ziet u direct waar u op moet letten bij het kiezen van een laadpaal. Ames adviseert u graag vrijblijvend over de mogelijkheden en de kosten. Zowel het kopen als het huren van een laadpaal is mogelijk, evenals de installatie ervan.

Interieur: het nieuwe GT-gevoel

Het ruime en comfortabele interieur van de Audi e-tron GT en RS e-tron GT straalt een nieuwe vorm van sportiviteit uit. Het centrale deel van het dashboard is op de bestuurder gericht. De Virtual Cockpit Plus en het in een pianozwarte behuizing gevatte MMI display dragen bij aan een cleane uitstraling. De zitpositie voorin is sportief laag. Tussen de standaard sportstoelen bevindt zich een brede en ruime middenconsole. Ook achterin biedt de e-tron GT veel ruimte voor volwassenen. Door uitsparingen in het accupakket heeft Audi hier ‘voetgarages’ weten te creëren. Het resultaat: een sportieve, lage zitpositie én voldoende beenruimte. Het nieuwe ‘leather-free designpakket’ laat zien hoe de toekomst van luxe er uit ziet: in plaats van leder gebruikt Audi bekleding die is gemaakt van gerecyclede materialen.

Stroom voor 100 km laden

ca. 5 minuten

Van 5% naar 80% opladen

ca. 22 minuten

Laadsysteem

800 V
audi e-tron gt
audi e-tron gt

Een moderne uitstraling

De achterlampen van de Audi e-tron GT strekken zich uit over de volle autobreedte. Op de hoeken daarvan zitten dezelfde pijlvormige elementen als in de koplampen. Net zoals voorop is ook hier het e-tron-logo verlicht; het is verwerkt in de achterbumper.

Vertrouw op quattro

De Audi e-tron GT heeft een krachtige elektrische aandrijflijn met quattro-techniek. Elke wielas heeft zijn eigen synchrone motor met permanente magneet. Het resultaat is vierwielaandrijving.

audi etron gt velg
audi etron gt achterkant
audi etron gt verlichting

Productie e-tron GT gestart

In de Böllinger Höfe-fabriek in het Duitse Neckarsulm is Audi gestart met de productie van de volledig elektrische Audi e-tron GT. Met 100 procent ecologische elektriciteit en warmte uit regeneratieve bronnen vindt de productie per saldo plaats op een CO2-neutrale manier. Bij de grondstofbesparende productie maakt Audi gebruik van gesloten processen voor de toepassing van aluminium en polymeer. Voor het eerst werd met de e-tron GT – die begin volgend jaar zijn wereldpremière beleeft - bovendien een nieuw Audi-model ontwikkeld zonder dat er fysieke prototypen werden gebouwd.

Interesse in de e-tron GT?

Aerodynamica en stroomverbruik

Hoe gunstiger de aerodynamica, hoe lager het stroomverbruik uitvalt en des te meer kilometers u op een acculading rijdt. Dat is precies de reden dat de Audi e-tron GT concept in de ontwerpfase de windtunnel heeft bezocht. Voorsprong door techniek zijn we immers aan onze stand verplicht. Zo vermindert de speciale vorm van de voorklep ongewenste luchtwervelingen. Zelfs het design van de 22 inch vijfspaaks velgen helpt om de luchtweerstand te verlagen. Bovendien creëert het wielontwerp een verkoelend effect voor de remmen. Onderaan de achterkant geleidt een grote diffuser de luchtstroom. Ook het relatief lage autogewicht heeft een gunstige impact op verbruik en actieradius. Dat is bereikt dankzij de toepassing van aluminium in combinatie met staal en een koolstofvezel dak.


De verdeling van de aandrijfkracht is elektronisch geregeld, zowel per as als per wiel. Hierdoor is de tractie optimaal. De platte accu die als het ware tussen de assen is uitgesmeerd, geeft de Audi e-tron GT concept een laag zwaartepunt. Tel daar de permanente vierwielaandrijving bij op en u bent verzekerd van een uitstekende rijdynamiek en levendigheid, gepaard met een soeverein weggedrag.

Plan een proefrit met de Audi e-tron GT

Plan via onderstaand contactformulier vrijblijvend een proefrit in op een moment dat het u uitkomt. Wij nemen spoedig contact met u op.

Interesse in de Audi e-tron GT? Vraag een offerte aan!

Vraag via onderstaand formulier vrijblijvend een offerte aan voor de Audi e-tron GT door uw voorkeuren in te vullen. Wij nemen spoedig contact met u op.