Afleveringbedrijf

Tenaamstelling

 

Voor het tenaamstellen van een kentekenbewijs op een V.O.F. of een B.V. hebben wij uiterlijk 2 dagen voor de aflevering van u nodig:
Uittreksel Kamer van Koophandel, niet ouder dan 1 jaar. Een gewaarmerkt uittreksel van de kamer van koophandel van internet is voldoende (let op! Een gratis versie van de kamer van koophandel is niet geschikt).Kopie van rijbewijs van één van de gemachtigde(n) vermeld op de KvK (de gemachtigde dient een natuurlijk persoon te zijn), het rijbewijs mag niet verlopen zijn en de adresgegevens bij de Kamer van Koophandel dienen te kloppen.
Bent u niet in het bezit van een Nederlands rijbewijs, dan hebben wij uiterlijk 2 dagen voor levering het volgende nodig:
- Nederlands paspoort + GBA
- Buitenlands paspoort + GBA
GBA is een Gemeentelijk Basis Administratie formulier dat door de gemeente wordt verstrekt. Voor registratie zonder Nederlands rijbewijs is uw aanwezigheid op het postkantoor verplicht.

 

Houderschapsbelasting / motorrijtuigenbelasting

Op de dag dat het kentekenbewijs tenaamgesteld wordt, zal automatisch de houderschapsbelasting (motorrijtuigenbelasting) door de Belastingdienst worden doorbelast aan degene waarop het kentekenbewijs tenaam is gesteld. U krijgt de automatische acceptgiro thuis gestuurd. De motorrijtuigenbelasting op de door u ingeleverde auto wordt beëindigd op het moment dat wij de auto vrijwaren. Hiervoor hebben wij het volledige kentekenbewijs nodig (1A, 1B en overschrijvingsbewijs).

 

Betaling factuur

Uw nieuwe auto kan aan u afgeleverd worden zodra wij een betalingsbevestiging van onze bank hebben ontvangen. Bij voorkeur via Bank of Giro. Houdt u er rekening mee, dat er bij sommige banken een vertraging zit van de bankopdracht en de uitvoer daarvan. Internetbankieren kent een minimale verwerkingstermijn van 3 dagen. Betalingsbewijzen en overschrijvingen dienen niet als bewijsmateriaal voor een overboeking. Bij financial lease dient de aanbetaling op de dag van aflevering bij ons te zijn bijgeschreven.
Onze bankrelatie is:
- ABN AMRO IBAN:  NL17ABNA0212626000 (graag ordernummer en uw naam vermelden)

 

Inleveren inruilauto, leaseauto, huurauto of voorloopauto

Indien u over een lease-auto of voorloopauto beschikt, kunt u in sommige gevallen met uw leasemaatschappij overeenkomen dat u uw huidige lease-auto of voorloopauto bij Ames inlevert.

 

De benodigde documenten bij inruil of inlevering huur-/lease-/voorloopauto:
  1. Kentekenbewijs deel 1en 2 en overschrijvingsbewijs of kentekenpas en tenaamstellingscode. (Overschrijvingsbewijs of tenaamstellingscode alleen indien u eigenaar bent van de inruilauto)
  2. Geldig APK rapport (indien van toepassing)
  3. Reservesleutels
  4. Onderhoudsboekjes
  5. Sleutel voor slotbouten
  6. Startcode en radiocode (indien van toepassing)
  7. Radiofront en cassette CD wisselaar (indien van toepassing).

 

Verzekering

Denkt u eraan dat u voordat u ons pand met uw nieuwe auto verlaat, u de auto aanmeldt bij uw verzekeringsmaatschappij. U kunt bij Ames ook een offerte laten uitbrengen voor een verlengde garantie.