De Volkswagen Buggy is terug in elektrische variant!


Volkswagen brengt een legende weer tot leven. Begin maart onthult het merk op de internationale autoshow van Genève zijn eerste volledig elektrische buggy. Hij staat op het modulaire MEB-platform (Modularer Elektrobaukasten) en grijpt met zijn design terug op de populaire Amerikaanse woestijnbuggy’s uit de jaren zestig en zeventig.

De elektrische buggy is schatplichtig aan zijn voorgangers, die toen op het chassis van de Kever werden opgebouwd. Het MEB-platform toont zich nu net zo flexibel. Net als de woestijnbuggy’s van weleer heeft de nieuweling vrijstaande wielen (geschoeid met offroadbanden), geen dak en geen deuren.

Veelzijdig MEB-platform

De bijzondere concept car laat zien dat het volledig elektrische MEB-platform voor meer dan alleen volumemodellen inzetbaar is. Het leent zich – net als het oorspronkelijke Kever-chassis – uitstekend voor de ontwikkeling van nichemodellen waarvan maar weinig exemplaren worden gebouwd.

 

Aanmelden nieuwsbrief

nieuwe volkswagen buggy

Wereldprimeur in Genève

Tot en met de jaren tachtig zijn er wereldwijd ongeveer 250.000 one-offs en kleinseriemodellen op basis van Kever-chassis’ gebouwd: van de speciale varianten en cabriolets van Hebmüller en Rometsch tot bekende woestijnbuggy’s als de Meyers Manx. Het nieuwste model, de volledig elektrische buggy, wordt onthuld tijdens de 89ste International Geneva Motor Show (7 t/m 17 maart).

 

Hierboven zie je bekende woestijnbuggy genaamd Meyers Manx. De Meyers Manx is een kitcar die van 1964 t/m 1971 geproduceerd werd.

Deze buggy bestaat uit een glasvezelcarrosserie die op het chassis van een Volkswagen Kever gemonteerd wordt. Er zijn er zo'n 6.000 van gemaakt.

Interesse in de Volkswagen Buggy?

Laat hieronder uw contactgegevens achter en wij houden u vrijblijvend op de hoogte van de laatste ontwikkelingen rondom dit nieuwe elektrische model.

Heeft u onze
hulp nodig?

Facebook
linkedin logo
Twitter
Youtube
Instagram