Proefrit
Offerte
Voorraad
088 - 37 497 65
De vernieuwde Audi R8

Vanaf N.N.B.

 

 Begin 2019 te bestellen

 Ruim 2 kilo lichter

 Power en design in pure harmonie

De vernieuwde Audi R8

Heter dan ooit.
 

De vernieuwde Audi R8 maakt indruk met zijn strakke design en adembenemende prestaties. Deze supercar bewijst dat een snelle bolide ook elegant kan zijn. De uitvoerige update voor dit model omvat onder meer een gemodificeerd onderstel voor nog dynamischere rijeigenschappen. Ook het markante uiterlijk is aangepast. Een ding is gebleven: geen enkele andere Audi staat zo dichtbij de racewereld als de Audi R8.

 

Een messcherpe handling

Gemodificeerde onderstelcomponenten zorgen voor een dynamische handling. Zowel van de standaard elektromechanische stuurbekrachtiging als de optionele dynamische besturing is de ondersteuning gewijzigd. De stuurreacties, de verschillen tussen de rijstanden, het stuurgevoel en contact met de weg zijn nog beter, bij welke snelheid dan ook.

 

Door en door sportief

Audi Sport heeft nog meer onderscheid aangebracht tussen de profielen van het adaptieve rijprogramma Audi drive select en de afzonderlijke standen – Comfort, Auto, Dynamic en Individual – aangescherpt. In modellen met de Performance-modus zijn er nog de settings Dry, Wet en Snow. Daarmee worden belangrijke parameters aangepast om de tractie en grip te waarborgen. Dankzij de doorontwikkelde elektronische stabiliteitscontrole staat de Audi R8 bij de remproef vanaf 100 km/h zo’n anderhalve meter eerder stil. Vanaf 200 km/h bedraagt de winst zelfs vijf meter. Een en ander is vanzelfsprekend afhankelijk van allerlei omgevingsfactoren.

De vernieuwde Audi R8 rolt standaard op 19-inch wielen. Optioneel zijn er 20-inch gefreesde velgen in 5-dubbelspaak-dynamiek-design inclusief nieuwe zomer- en sportbanden. Daarmee laat de R8 zich nog exacter plaatsen. Ook op het gebied van de reminstallatie is veel te melden. Stalen remschijven zijn standaard, met zwarte of optioneel rode remklauwen. Keramische remmen kunnen ook, met grijze of wederom rode remklauwen. Nog meer gewichtsbesparing is mogelijk door de stabilisator aan de voorzijde te bestellen in CFRP (met koolstofvezel versterkte kunststof) en aluminium. Dat scheelt twee kilo.

 

Een scherp en strak design

De vernieuwde R8-modellen zijn nog heter en dat is ook te zien aan de bredere en lagere singleframe-grille. Haarscherpe lijnen omlijsten de luchtinlaten in de voorbumper en de sleuven bovenin verwijzen naar een icoon uit de Audi historie: de Audi quattro. De nieuwe frontsplitter is breder geworden en benadrukt zo de sportieve uitstraling. Aan de achterzijde versterken het luchtrooster en de grote diffusor het breedte-effect van de R8.

 

Een auto die moeiteloos overtuigt

“De R8 neemt bij Audi in elk opzicht een bijzondere positie in”, aldus de baas van Audi Sport GmbH, Michael-Julius Renz. De vernieuwde Audi R8 maakt indruk met zijn topprestaties, de combinatie van sportiviteit en elegantie en het pure plezier dat deze auto biedt.

Meer informatie

Contactformulier 

Neem direct contact op